loading...
تحمیل افلام الجدید
آخرین ارسال های انجمن
Pejman بازدید : 62 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده‌اند

 

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده‌اند

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا بایستی از تمام دستگاه‌ها و مسئولینی که در اجرای مراحل ثبت نام فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها همکاری لازم را صورت داده‌اند، تشکر کنم.

۲ میلیون ۴۰۰ هزار نفر انصراف داده و ۷۳ میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند

نوبخت با اشاره به اینکه انصراف از یارانه‌ها به نفع خدمات عمومی و در راستای ایجاد اشتغال و توسعه است، خاطر نشان کرد: در روزهای نخست فرآیند ثبت نام مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها بیش از ۱۰ درصد از مردم ثبت نام نکرده بودند و پیش بینی می‌شد بین هفت تا هشت میلیون نفر از ثبت نام یارانه‌ها انصراف دهند که نهایتا به تشخیص مردم و خانوارها در نهایت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ثبت نام خودداری کردند.

به گفته وی ۷۳ میلیون نفر برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند.

۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد از انصراف یارانه

وی افزود: بدین ترتیب بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان از این محل منابع جدیدی در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا بتواند خدماتی که در مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها و طبق تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ مقرر شده است را انجام دهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این مرحله از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها مبالغی که در اختیار دولت قرار می‌گیرد ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمتر از دو رقمی بود که در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ دولت می توانست از آن مبلغ استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۲۱ ، دولت از دو محل اجازه استفاده از منابعی را برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دارد که در این میان ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت‌ها و افزایش قیمت برخی از حامل‌های انرژی دولت توانسته است درآمد کسب کند.

افزایش قیمت حاملهای انرژی کند و محدود خواهد بود

نوبخت افزود: دولت بر این اساس مجاز است بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از خزانه عمومی و بودجه برای اجرای مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها برداشت و برای اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانه ها از آنها استفاده کند، اما برای افزایش ۴۸ هزار میلیارد تومان منابعی که در خصوص اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی است، دولت تا به این لحظه تصمیم ندارد که قیمت حامل‌های انرژی را اصلاح‌کرده و افزایش دهد، زیرا دولت برای سال ۱۳۹۳ مقید است همانطور که در سال ۱۳۹۲ نرخ تورم را از حدود ۴۳ درصد به حدود ۳۲ درصد کاهش داد، در سال ۱۳۹۳ نیز نرخ تورم را کاهش دهد، از این جهت افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی همانطور که به دفعات از سوی مسئولین دولتی به خصوص رییس جمهور مطرح شده، این افزایش قیمت‌ها بسیار رشد محدود و کندی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از سوی وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قیمت حامل‌های انرژی به موقع اعلام خواهد شد و ما منابع موجود را برای پرداخت ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تولید و اشتغال و حمل و نقل اختصاص داده و ۴۸۰۰ میلیارد تومان را برای امر بیمه و بهداشت و ارزان کردن هزینه های درمان استفاده خواهیم کرد و ۲۴۰۰ میلیارد تومان را برای امنیت غذایی و کالاهای مردم اختصاص خواهیم داد.

نوبخت تاکید کرد: مبلغ مورد نظر برای امنیت غذایی به صورت کالاهای اساسی به اقشار کم درآمد و خاص اختصاص می‌یابد و همچنین به کسانی که ثبت نام کرده‌اند همانطور که در ماه نخست امسال یعنی فروردین ماه، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرد خانوار پرداخت شده، این مبلغ بازهم پرداخت می‌شود.

امتیازات دولت برای صرفنظرکنندگان از دریافت یارانه

نوبخت همچنین با تشکر از کسانی که از دریافت یارانه نقدی صرفنظر کرده‌اند، اظهار داشت: آنها به عنوان همیاری با دولت از یک امتیاز برخوردار خواهند شد و نسبت به همکاری این بخش از مردم با دولت به جای کمک‌های نقدی ضمن اینکه می‌توانند از امکانات موجود استفاده کنند از تسهیلات ویژه‌ای نیز استفاده خواهند کرد و قطعا اعلام خواهد شد که تسهیلات مورد نیاز برای آنها چیست.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدامی که صورت گرفت کاستی‌های مرحله اول را را از بین ببرد و برخلاف مرحله اول به بهداشت و درمان و تولید و اشتغال در این مرحله توجه کافی و مناسب شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
تحمیل افلام الجدید,افلام,افلم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 695
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 998
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,114
  • بازدید ماه : 1,790
  • بازدید سال : 8,731
  • بازدید کلی : 277,285